CINEGE TELJESÍTMÉNYTÚRÁK

Gyalogtúrák kicsiknek és nagyoknak!

Útvonalleírás

Sok szeretettel köszöntelek a 12. alkalommal megrendezésre kerülő Cinege Teljesítménytúránkon. Az idén már hat táv közül lehet választani: 50 (ÚJ), 40, 25, 15 és Zamárdikör, Endrédkör.

Cinege 15, 25, 40, 50

Az első ellenőrzőpontig a négy táv, 15, 25, 40 és 50-es együtt halad. A Rajtból kijövet balra fordulunk, és végig megyünk a Nefelejcs utca végéig. Ott balra fordulunk a Déli utcára. Egyenest megyünk a Szekrényessy utcáig, jobbra a Sportcentrum. A saroknál jobbra fordulunk. Az M7-es után jobbra, a P sáv jelzést követjük, végig az autópálya mellett haladunk, majd a fás, bokros résznél balra. A fásterület végén jobbra kanyarodik utunk. Egy hosszú völgybe érünk, aminek a végén jobbra tartva, egy lovarda mellett érünk az első e. p-hoz. (Töreki). Itt elhagyjuk a P jelzést, Ny felé a műúton haladunk egy kereszteződésig. Itt jobbra fordul a 25km és a 15 km-es táv, a 40-esen és az 50-es távon indulók balra mennek.

15, 25km folytatása: Jobbra fordulva a Z jelzésen haladunk, balról a Töreki tavak. Hamarosan elérünk egy madár-megfigyelőhelyhez. Balra fordulunk, fel a dombra, balkéz felől hatalmas diófás. Egyenesen megyünk – a S+ elmegy tőlünk jobbra -, de mi tartjuk a Ny-i irányt. Elérjük 2. e. pontot (Endrédi-tavak). Itt kettéválik a 15 és 25 km-es út.

15 km folytatása: Az Endrédi tavaktól jobbra tartunk. Aszfaltos útra érünk ki, ahol balra fordulunk. Az M7-es alatt átmegyünk, tovább egyenesen a főútig. Ott óvatosan átmegyünk a főúton, jobbra tartunk, majd 200 méter után balra felkapaszkodunk az Emlék-kereszt e.p.-hez. Innen egy kicsit visszamegyünk és a bekerített részt megkerülve érünk be Zamárdiba. A Magyar ház utca visz el a templomig, mögötte az iskola, a CÉLGratulálunk a teljesítményedhez!

25 km folytatása: Az Endrédi tavaknál balra fel a dombra. A gerincen megyünk, majd a domb déli oldalán le, és ott végig jobbra tartunk, egyenesen megyünk Ny-i irányba a poros úton felfelé. A meredek kaptató után kiérünk az országútra, átmegyünk a másik oldalra, egyenesen be a faluba, majd 200m után fordulunk be balra, a Kossuth utcára. Az utca végén balra tartunk a utcán, majd 150 m után jobbra a Szabadság u. Balkéz felől vár a Közösségi Ház (e.p.). A 40-es táv itt csatlakozik. A túra folytatása lejjebb.

40, 50 km folytatása: Tehát balra fordultunk D felé. A Töreki halastavak kísérik utunkat jobbról. Nemsokára balról újra becsatlakozik majd a P sáv. Lassan elérjük a Cinege-pihenőt (e.p.), jobbra lenn a völgy alján, fakad a forrás. Innen tovább a P jelzésen. Hosszú, erdei szakasz következik, kb. 6km, végig a P sáv jelzést követve. A hangulatos Ali rét után, jobbra tartunk a műúton, a P-n, megjelenik balról a S sáv is. FIGYELEM! Egyszer csak balra bevisz a jelzés az erdőbe, fel a Flóra hegyre! A tető közelében jobbra a P∆ jelzésen a Flóra-hegy (e.p.). Nincs pecséttelés, a torony nyugati belső falán lesz egy piros szám, azt kell felírni a lapra! Innen egy 10 km-es szakasz következik! Vissza az erdő széléhez. Innen balra tartva követjük a szalagozást! A hegyről leérve balra fordulunk, a betonos úton megyünk. Jabapusztára betérünk, a „központban” balra Ny-i irányban hagyjuk el a házakat és kapaszkodunk felfelé egy meredek aszfaltos úton. FIGYELEM! Nagyon figyelünk, mert egyszer csak szalag jelzi, hogy térjünk be jobbra az erdőbe! A szalagozást követjük Balatonendrédig! Az erdőből kiérve, egy csodás Balatoni panoráma után ereszkedünk le Balatonendrédbe. Az Ady utcán érünk be a faluba, a végén balra, majd végig a Szabadság utcáig, ott balra fordulunk és 100 m után vár a Közösségi Ház (e.p.). Innen a 25 km és 40 km együtt halad tovább! Szemből jöhetek az Endréd-körön indulók!

50 km folytatása: A Közösségi Házból kijövet, mielőtt visszamennénk Siófokra, lejárjuk az Endréd-kört. (Az Endréd-kör leírása lejjebb). Miután sikeresen, visszatértünk a Közösségi Házhoz, utunkat Siófok felé vesszük, a 25 km távon indulók útvonalán, csak visszafelé. Keleti irányba indulunk a Fő utcáig. Ott balra fordulunk, majd 150 m után jobbra rátérünk a Kossuth utcára. Az utca végén jobbra fordulunk, és kb. 200 után elhagyjuk Balatonendrédet. Nagyon figyelmesen átmegyünk az országúton és egy meredek, poros lejtőn ereszkedünk le. A szalagokat követve érkezünk el az Endrédi-tavakhoz. Balra tartunk a Z sáv jelzésen. A tó partján hangulatos horgászhelyek mellett haladunk, majd jobbra tartva átmegyünk egy gáton, és felfelé vesszük utunkat. A szalagokat követve a gerincen haladunk É-i irányba. Lassan elénk tárul a csodálatos Balaton is. Jobbra tekintve Siófok magasabb épületeit is láthatjuk. A dombról leérve pontőrökkel találkozunk. (Endrédi-tavak e.p.) Jobbra fordulunk és a szántóföldek mellett haladunk a poros úton. Addig megyünk ezen az úton, míg egy hatalmas madármegfigyelő-helyhez nem érünk. Nem megyünk ki a műútra, hanem néhány méterrel beljebb jobbra betérünk a fák közé a Z jelzésre. Néhány száz méter után kiérünk egy nagyobb tisztásra, már látszanak Töreki házai is. Ismerős lehet ez a hely, hisz néhány órával ezelőtt már jártál itt. Átkelünk az aszfaltos úton és K-i irányba indulunk a műúton. Balról-jobbról lovardák, majd családi házak kisérik utunkat. Így érkezünk el a Töreki e.p.-hoz. Innen a P sáv jelzés visz el minket a Célig, ami még persze odébb van. Lovarda mellett haladunk, majd egy hatalmas gyümölcsös mellett haladunk egy völgyben. Egy szántófölddel kerülünk szembe, ott balra tart a P sáv, mi is arra megyünk. Az M7-s autópálya balról, a Csépány-tó jobbról. A hosszú földút átvált aszfaltos útra, az utca végén balra felkapaszkodunk az M7-en átívelő hídra. A híd után rögtön jobbra fordulunk a Vajda J utcára, majd a második kereszteződésnél balra a Somogyi utcán haladunk tovább. Az utca elején balról OMV benzinkút, szemben a McDonald’s. A P jelzés átvisz a másik oldalra és K-i irányba tart. Átkelünk a Sió-csatornán, híd használatával, majd egyenesen tartjuk az irányt, amíg elérünk a Perczel Mór Gimnáziumig. Itt az aluljáró segítségével átmegyünk az út másik oldalára, és lassan már látjuk magunk előtt az impozáns Víztornyot (CÉL). A Célban át veheted a jólmegérdemelt jutalmaidat. Gratulálunk a teljesítményedhez!

25 km, 40 km folytatása:

A „kocsmából” kijövet balra tartunk a P követve, a templom mellett balra kanyarodik a jelzés. A jelzésen megyünk sokáig, majd át a Gyugyi patakon, ahol jobbra fordulunk az aszfaltos útra térve. Balról vaddisznós-kert, jobbról Szécsényi Zsigmond kopjafája (e.p.). Az út kanyarulatánál új szakasz következik! Balra fordulunk, felfelé haladunk a kerítés mellett. A dombtetőn jobbra követjük a szalagozást. Leereszkedünk, majd ismét felfelé visz utunk. Elérünk az M7-eshez (M7/2 e.p.)  Figyelmesen haladunk az erdőben, majd át egy műúton és meredeken felfelé. A szalagokat követve jutunk el a Vaskeresztig (e.p). Innen a S jelzés elvisz a zamárdi Kilátóig (e.p.) Le az aszfaltos úton, majd jobbra a Z jelzésen. Ezen az úton érünk be a célba: a Zamárdi Általános Iskola. Gratulálunk a teljesítményhez!

Zamárdi-kör

Rajt a Zamárdi Általános Iskola. Az iskola udvarából kijövet jobbra fordulunk. Mindjárt az első útkereszteződésben balra fordulunk a Magyar ház utcába. Ez kivezet a településről. A műút elfogy, de mi egyenest megyünk a földes úton. Szemben kerítés, balra fordulunk egy aszfaltos útra. 250 m után jobbra a kerítés melletti földúton, majd 350 m után újra jobbra. Így érünk el az Emlék-kereszthez (e.p). Innen nyugati irányba vesszük utunkat, és nemsokára beérünk az erdőbe. Az erdőben balra fordulunk, rá a S sáv jelzésre. Ez a jelzés visz el a Vaskeresztig (e.p). Innen egy 5,5 km-es szakasz következik. Leereszkedünk a Z+ jelzésen egy betonútra. Itt jobbra fordulunk, egy darabig a jelzést követjük. A sorompó után, az erdő szélén jobbra kanyarodunk, elhagyva a jelzést. A Csikászó-dűlő szélén haladunk, a szalagozást követve. A Tihanyi-félsziget látványában gyönyörködve elérünk a „Római útig”, Itt jobbra fordulunk Zamárdi irányába, a S és Z jelzést követve. Nemsokára teszünk egy kitérőt jobbra a S jelzésen a Kilátóhoz (e.p). Innen le az aszfaltos úton, majd jobbra a Z jelzésen. Ezen az úton érünk vissza a célba: a Zamárdi Általános Iskolába. Gratulálunk a teljesítményhez!

Endréd-kör

Rajt: Közösségi Házból kijövet nyugati irányba indulunk el. A templomnál letérünk jobbra az aszfaltos útról és a szalagozást követve, kb. 100 méter után élesen betérünk balra egy mély szurdokba. Szép lassan kapaszkodunk fölfelé, majd mikor felértünk a tetőre a szalagokat követve, az M7-es autópálya irányába vesszük utunkat. Keresztúthoz érkezünk, ahol jobbra fordulunk, majd kb. 500 méter után balra, és szembe találjuk magunkat az autópályával. Az autópályán átívelő hídnál találkozunk az első pontőrökkel (M7/1 e.p.). Az M7-es másik oldalán betérünk az erdőbe, és rögtön jobbra fordulunk. Nemsokára szalag és felirat jelzi majd, hogy forduljunk balra. Ez a szakasz közös a 25 és 40-es távval is, de akik azon indultak, ők szemből jönnek, ha jönnek! Egy vaddisznó-csapda, majd egy magasles mellet haladunk el. Egyenesen megyünk és meredeken haladunk felfelé. A tetőn megpihenünk és óvatosan leereszkedünk egy nagyon meredek oldalon! Kiérünk egy betonútra. Átkelünk és pár méter után balra fordulunk. Követjük a szalagokat, a tisztásnál jobbra tartunk. Itt figyelmesen haladunk, végig figyelve a szalagokat. Egy idő után újra az M7-es kerítéséhez érünk, ahol jobbra tartunk, majd kb. 200 méter után balra fordulva átmegyünk az M7-es alatt! Itt jobbra az aszfaltos úton, fel a dombra, a következő ellenőrző ponthoz (M7/2 e.p.). Az erdőbe betérve végig balra tartunk, egészen a patakig. Itt jobbra fordulunk, majd balra át a patak felett fel meredeken a dombra. A dombtetőn kifújjuk magunkat és egyenesen megyünk tovább, egészen egy bekerített részig. Itt balra fordulunk, és lassan ereszkedünk lefelé egészen egy aszfaltos útig. Itt jobbra fordulva egy olyan részhez érünk, ahol egészen a célig szemből is jöhetnek ismét, hisz a 25-ös és a 40-es távon indulók jönnek velünk szembe. A Szécsényi Zsigmond fánál van az újabb ellenőrző pont (e.p.). Innen már végig a PΔ-et követjük, egészen a célig. A Célban várunk Téged! Gratulálunk a teljesítményedhez!

Oldal: Cinege 2018 leírása
CINEGE TELJESÍTMÉNYTÚRÁK - © 2008 - 2024 - cinegetura.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.